איך כותבים מודעות / כתיבה שיווקית?

רן לובינסקי. גילוי נאות: הכותב איש PPC.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

נסו להיזכר במודעת הפרסום הדיגיטלית האחרונה, ששבתה את מבטכם. מה היה בה, שגרם לכם לעצור הכל, ולהתמקד בתוכן הכתוב בה במלוא תשומת הלב? שאלת מיליון הדולר הזו, מעסיקה אנשי פרסום מכל העולם – איך ממירים לידים ללקוחות פעילים באמצעות המילה הכתובה? ומה הופך תוכן שיווקי מנוסח, למנוע רב עוצמה במשיכת לקוחות פוטנציאליים? לא, אין כאן קסם מאגי, ויש דרך ללמוד איך לעשות זאת. כתיבה שיווקית אפקטיבית – אנחנו כאן כדי להמתיק אתכם את הסודות הגדולים של השיטה.

טיפים לכתיבת המודעה שתמיר לכם גולשים ללקוחות

אין אקראיות בעולם התוכן, חברות מובילות מקדימות אסטרטגיה מיתוגית מעמיקה, לתהליך הכתיבה השיווקית, כדי ללכוד את תשומת הלב של קהל היעד, לשכנע אותו לצרוך מוצר או שירות מסוים, ולהניע אותו לפעולה. החדשות הטובות: זוהי יכולת נרכשת. אנחנו כאן כדי לשתף אתכם בתובנות פשוטות, שיגרמו למודעה השיווקית הבאה שלכם, להיות אפקטיבית באמת.

 

  1. דברו על הלקוח שלכם, לא על עצמכם

עלינו לצאת מנקודת הנחה שהדבר שהכי מעניין את הלקוח שלנו, זה הוא בעצמו, על כן, בניסוח מודעה שיווקית נכונה, הלקוח הוא הסנטר. חשוב לדבר על מאווייו, צרכיו ומצוקותיו הוא. דיבור עלינו כחברה, פחות מעניין את הלקוח, ולכן ניסוח בלשון נוכח, עדיף מניסוח בלשון מדבר יחיד.

רוצים דוגמה? נניח ואנו מנהלים חברה להרחקת יונים. נוכל לנסח זאת כך: "אנחנו מרחיקים יונים כבר למעלה מ-30 שנה, במקצועיות ואמינות ללא פשרות", מירב הסיכויים שהמודעה הזו לא תנחל הצלחה רבה, מכיוון שהיא מדברת רק עלינו, ולא נותנת ביטוי ללקוח.

לעומת זאת, ניסוח של כותרת ראשית כמו: "גם אתה שייך למועדון נפגעי היונים בישראל? אתה לא לבד! אנחנו כאן כדי לגמור עם הסיפור הזה אחת ולתמיד" – היא מצוינת. כאן, כבר נגענו במצוקה של הלקוח, והצענו לו פתרון לבעיה, מה שהופך את התוכן, למושך, אטרקטיבי ומגדיר במדויק את התועלת של הלקוח כתוצאה מהשירות שלנו.

 

  1. ספרו ללקוח למה אתם שווים יותר

מודעה שיווקית טובה, מספרת ללקוח על הערך המוסף אותו אנו מציעים ללקוח, כחלק ממתן השירות שלנו. למשל: עורכי דין לענייני נדל"ן יש המון בשוק, אולם עו"ד נדל"ן שגם מבין בנדל"ן מההיבט העסקי, מעניק ללקוח שירות בלעדי ייחודי.

בבניית אסטרטגיה לכתיבה שיווקית מדויקת, יש להשקיע במציאת תכונות ייחודיות של החברה שלנו. חשוב להדגיש במודעה שיווקית את התכונות המבדלות אותנו מהמתחרים.

 

  1. מה יוצא ללקוח מזה?

בניסוח מודעת בשפה שיווקית אפקטיבית, יש להציע ערך ללקוח, כלומר, להציג באופן בולט, את התועלת שלו ברכישת המוצר או השירות.

בניגוד להיגיון הסובר, כי הלקוח מתעניין בתכונות הפונקציונליות של המוצר, תת המודע שלו מתרשם הרבה יותר מפניה לחלק האמוציונלי, ולכן, חשוב לנסח במודעה את התועלת הרגשית אותה יפיק הלקוח, אם ישתמש בשירותינו. במידה ואנו משווקים אימון יוגה מעצים, חשוב שנתייחס לפן הרגשי של תוצאת השימוש בשירות: "את תרגישי חדשה – אימון יוגה מעצים" – זו כותרת איכותית שמציעה ללקוחה ערך רגשי עמוק.

 

  1. דברו אליהם במספרים

אחד מהכללים הבסיסיים בקופירייטינג, הינו שימוש במספרים כדי להציג מידע שיווקי, כאשר זה משרת את המוצר: "50% הנחה", "87% מהרופאים בישראל כבר ניסו את השיטה" ועוד. מספרים הם דבר מדיד מה שמקל על הלקוח את הקריאה, ויוצר תחושת אמינות. חשוב להשתמש במספרים מדויקים ולא להפריז, שכן אחוזי הצלחה גבוהים מדי, או נתונים שגויים, יגרמו ללקוח להאמין שמדובר כאן בפייק ניוז.

 

  1. מודעה ישר ולעניין

תוכן של מודעה שיווקית, חייב להיות תמציתי ומדויק, כך שגם אם אתם מתמחים בכתיבה אמנותית מתפייטת, חשוב שתשמרו אותה למחזה הבא שתכתבו. את התוכן כולו, כדאי למזער לכ-3-5 נקודות מקסימום. בצורה כזו, הלקוח סופג את כל התוכן אותו אנו רוצים להעביר, ואינו נוטש אותנו באמצע.

ככל שנצבור יותר לקוחות שיגיעו אל הטקסט הסופי המניע לפעולה, כך רבים הסיכויים שייווצרו יחסי תקשורת וגולשים רגילים יומרו ללקוחות.

 

  1. דחפו אותם לפעול

לאחר שהצלחנו ללכוד את תשומת ליבו של הלקוח, חשוב להכות על הברזל בעוד חם ולהניע אותו לפעולה מיידית, לדוגמה: "צרו קשר כבר עכשיו", חשוב להסביר ללקוח את המניע לפעולה, לדוגמה: "כדי לקבל הנחת 1+2 על המוצרים, מלאו עכשיו טופס הצטרפות". יצירת תחושת דחיפות, הוכחה כפועלת על תת המודע של הלקוח, ויוצרת אינסטינקט פעולה מידי.

כתיבה שיווקית במודעות – מאסטרטגיה למילה הכתובה

כתיבת מודעות שיווקיות אינה פעולה של שליפה מהמותן, זוהי בהחלט משימה הדורשת ניתוח, הבנה וניסוח. אולם אחרי שמבינים את הפרינציפ בהשגת לידים ולקוחות באמצעות תוכן שיווקי כתוב, הכתיבה הופכת להיות קלה יותר, מדויקת ואפקטיבית. בכתיבת המודעה הבאה, הצטיידו בארגז הכלים הזה.

להמיר לידים ללקוחות? זה אפשרי, ואפילו קל בהרבה ממה שחשבתם.

 

 

 

רוצים לשמוע עוד ? השאירו פרטים ונחזור בהקדם !

גלילה לראש העמוד