פייסבוק לעומת גוגל - כיצד בוחרים פלטפורמת פרסום עבור העסק שלכם?

רן לובינסקי. גילוי נאות: הכותב איש PPC.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ב-2021 עסקים שרוצים להצליח ולמצות באמת את הפוטנציאל שלהם חייבים לייצר נוכחות משמעותית במרחב הדיגיטלי – כולל פרסום ממומן בפלטפורמות המובילות הלא הן פייסבוק וגוגל. על-מנת להבטיח מקסימום תמורה להשקעה הכספית, כדאי קודם כל לבחור נכון את הפלטפורמה המתאימה ביותר עבורכם, ובעמוד זה תמצאו מידע לגבי שתי האפשרויות והיתרונות והחסרונות של כל אחת מהן.

PPC בגוגל או בפייסבוק?
קרדיט לתמונה: Pixabay

ההבדל המשמעותי ביותר בין גוגל לבין פייסבוק

גם גוגל וגם פייסבוק – וליתר דיוק מטא ואלפבית, שמות החברות שמפעילות את הרשת החברתית הפופולרית ואת מנוע החיפוש ששולט ביד רמה בשוק – הן חברות ענק עם יכולת טובה מאוד להתאים מודעות לקהל יעד ספציפי. הבסיס לכך הוא היקפי ה-DATA העצומים שהצטברו ומצטברים אצלן, ולכן שתי הפלטפורמות יכולות להיות משתלמות במיוחד.

במקביל יש גם הבדל משמעותי מאוד בין פרסום בפייסבוק לבין פרסום בגוגל: הגולשים שנכנסים לגוגל מחפשים מידע ובחלק מהמקרים גם מוצרים ספציפיים או שירותים כאלה ואחרים. לעומת זאת פייסבוק היא אמנם כבר מזמן לא רק רשת חברתית, והגבול בין תכנים פרטיים לעסקיים מטושטש, אבל גם כך הגולשים נכנסים במרבית המקרים למטרות אחרות ולא כדי לקבל המלצות על מוצרים.

מיהו קהל היעד שלכם?

אחד השיעורים החשובים ביותר בכל קורס שיווק דיגיטלי שמכבד את עצמו הוא אפיון קהל היעד. כשעסק יודע אל מי כדאי לו לפנות, הוא גם יודע כיצד לפנות אל אותם גולשים רלוונטיים עבורו, ובפרט ניתן לקבל את ההחלטה החשובה אם לפרסם בגוגל או בפייסבוק.

אם הלקוחות הפוטנציאליים הם כאלה שמחפשים באופן אקטיבי מענה לצורך כלשהו שיש להם, מומלץ לבחור באפיק של פרסום ממומן בגוגל. כך למשל מעבדה לתיקון סמארטפונים תמשוך גולשים וגם לקוחות משום שמי שזקוק למשל להחלפת מסך שבור באייפון ייכנס מיד לגוגל כדי למצוא מקום מתאים לטיפול בבעיה. לעומת זאת עבור מוצרים שקהל היעד שלהם לא מודע לצורך שלו בהם, או שלא מדובר באמת בצורך אלא יותר במותרות, פייסבוק עשויה להיות הזירה המתאימה – כך שהלקוחות הפוטנציאליים ייחשפו למוצר או שירות שיכול למשוך את תשומת הלב שלהם תוך כדי שוטטות נינוחה בפיד ולאו דווקא במהלך חיפוש ממוקד.

נפח החיפושים

עוד נתון שיכול להיות משמעותי לצורך ההחלטה באיזו פלטפורמה לפרסם הוא נפח החיפושים הצפוי בגוגל. יש תחומים שמבחינת המאפיין הקודם – התנהלות קהל היעד – מתאימים לפרסום בגוגל, אבל נפח חיפושים נמוך יחסית עלול להוביל לכך שלא יגיעו מספיק גולשים לאתר. 

במקרה כזה כדאי לשקול פרסום בפייסבוק, וחשוב לעשות זאת בחוכמה כדי שהמודעה תוצג בפני גולשים רלוונטיים. דרכים יעילות ומדויקות לאומדן של נפח החיפושים הרלוונטיים האפשריים ניתן ללמוד במסגרת קורס ייעודי. באופן כללי לימודי PPC מקנים יכולות מקצועיות שמשדרגות קמפיינים פרסומיים במרחב הדיגיטלי ומבטיחות מקסימום תועלת מכל שקל שמוקדש לשיווק.

מודעות שמושכות מקסימום תשומת לב

גם גוגל וגם פייסבוק משכללות באופן קבוע את ממשקי הפרסום שלהן כדי למשוך את המפרסמים. בפייסבוק ניתן להציג מודעות ויזואליות שבאופן טבעי מושכות תשומת לב רבה, ובפרט אם נבחרה תמונה נכונה שמתבלטת לעין. בגוגל אדוורדס ישנה אופציה של תוספים לכל מודעה – למשל הוספת מספר טלפון, הדגשת היתרונות ו-Sitelinks.

כמו בסעיפים הקודמים, בחירה חכמה מבוססת בעיקר על התאמה למאפייני העסק הספציפיים. אם מודעה שכוללת תמונה תמשוך מקסימום גולשים ותניע אותם לפעולה, הבחירה הנכונה היא פרסום בפייסבוק, ואם מקסימום מידע הוא הדרך אל ליבם של הלקוחות הפוטנציאליים ומשם אל כרטיס האשראי שלהם – מומלץ לפרסם בגוגל.

רוצים לשמוע עוד ? השאירו פרטים ונחזור בהקדם !

השארת תגובה