דרכים מומלצות לייעל קמפיינים בגוגל אדס

רן לובינסקי. גילוי נאות: הכותב איש PPC.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

במקרים רבים כדאי לשלב קידום ממומן בגוגל – כלומר הצגת מודעות בדפי התוצאות של חיפושים רלוונטיים בגוגל – באסטרטגיית השיווק הדיגיטלית. אם בחרתם לעשות זאת, מומלץ לוודא שהקמפיין מתנהל באופן היעיל ביותר, כך שכל שקל שמושקע בו מניב מקסימום תועלת. איך לשדרג קמפיין בגוגל אדס (Google Ads, הממשק שבנתה גוגל עבור המפרסמים בה)? הנה 4 דרכים רצוי לשקול.

קמפיינים ייעודיים לפי סוג המכשיר

הלקוחות הפוטנציאליים של העסק יכולים להחזיק ביד סמארטפון כשהם מבצעים את החיפוש בגוגל שיוביל אותם אליכם. באותה מידה ייתכן שהם יושבים ליד מחשב נייח ומול מסך גדול, ועוד אפשרות היא לפטופ. אמנם יש לא מעט קווי דמיון בין גלישה בכל סוגי המכשירים העיקריים הקיימים כיום, אבל יש גם הבדלים – ולכן כדאי להתאים את הקמפיין למאפייני ההתנהלות של קהל יעד מבחינה זו.

אם למשל אתם צופים שחלק גדול מהגולשים יגיעו לאתר אחרי חיפוש בסלולרי, כדאי להקצות חלק גדול יותר מהתקציב למודעות שיוצגו במובייל. ייתכן גם שנדרשת הצעת מחיר גבוהה יותר עבור הגולשים במובייל. באופן דומה יכול להיות שלאחר תהליך אפיון לקוחות המסקנה היא שדווקא כשהחיפוש מתבצע במחשב נייח הסיכוי להמרה מוצלחת והשלמת עסקה הוא הגבוה ביותר האפשרי – ולכן הפעולה הנכונה תהיה הסטת תקציבים לאפיק ספציפי זה.

פילוח גיאוגרפי

ישראל היא אמנם מדינה קטנה, אבל גם כך תיתכן שונות בין אנשים במקומות שונים בארץ. בהתאם יש מקרים רבים שבהם כדאי להפוך את הקמפיין בגוגל אדס למבוסס מיקום. דרך נוחה במיוחד לעשות זאת היא ליצור קמפיין ייעודי לכל אזור גיאוגרפי רלוונטי. לאחר מכן חובה לאסוף מידע מקיף אודות כל קמפיין – מהו ה-CTR (כלומר שיעור הגולשים שלחצו על המודעה מתוך כלל הגולשים שנחשפו אליה), מה הייתה העלות הממוצעת של כל הקלקה, ובמידת האפשר גם מה קרה אחרי שהגולשים באזור ספציפי לחצו על המודעה (כמה מהם למשל מילאו פרטים בדף נחיתה או השלימו רכישה באתר).

איסוף המידע מאפשר לזהות את האזורים שבהם הכי כדאי להשקיע בקמפיין מסוג זה. לצורך האיסוף נדרשת בקיאות מקצועית שאותה ניתן לרכוש במסגרת לימודי שיווק ופרסום דיגיטלי, רצוי כמובן כאלה שמועברים ע"י אנשי מקצוע רציניים.

בחירה נכונה של סוג הקמפיין

יש מספר סוגים של קמפיינים בגוגל אדס: קמפיין להצגת מודעות בדפי תוצאות החיפוש, קמפיין שמציג באנרים (כולל תמונות, גיפים ו/או וידאו) באתרים שהם חלק מרשת המדיה של גוגל (מגוון רחב מאוד של אתרים מכל הסוגים), קמפיין שמשגר מודעות לתיבות דוא"ל של משתמשים רלוונטיים ועוד.

בחירת סוג הקמפיין משפיעה במידה רבה על הביצועים שלו. הבחירה חייבת להתבסס הן על אופי קהל היעד – כלומר איפה סביר להניח שתוכלו למשוך את תשומת הלב שלו עם הצעה מדויקת עבורו – והן על עלויות הפרסום בכל סוג של קמפיין. גם דרך זו מצריכה ידע מקצועי שמהווה חלק בלתי נפרד מכל קורס PPC איכותי.

מילות מפתח שליליות

לצד מילות המפתח שעבורן תרצו שהמודעה תוצג לגולש או לגולשת, כדאי ליידע את גוגל גם מהן מילות המפתח שעבורן אתם לא רוצים להציג את המודעה. פעולה זו חוסכת כסף רב משום שהיא מונעת את הצגת המודעות בפני גולשים שלא באמת זקוקים לעסק אבל עלולים לטעות וללחוץ על המודעה. בנוסף ישתפר ציון האיכות של כל מודעה, ולכן יש סיכוי טוב שהיא תוצג במיקום בולט גם עם הצעת מחיר נמוכה, כך שמדובר בחיסכון כפול – שמאפשר למצות את תקציב השיווק באופן מיטבי.

רוצים לשמוע עוד ? השאירו פרטים ונחזור בהקדם !

גלילה לראש העמוד