שימוש בכלים אנליטיים במסגרת ניהול קמפיינים ממומנים

רן לובינסקי. גילוי נאות: הכותב איש PPC.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

קמפיין ממומן – בעיקר בגוגל אבל גם ברשתות חברתיות שונות – עשוי להניב תוצאות טובות מאוד. בפרט מומלצת האופציה הזו כשרוצים להגדיל במהירות את היקף המכירות, כשרוצים למשוך תשומת לב למבצע ספציפי, כשמשיקים מוצר או שירות חדש וגם כשהאתר של העסק עדיין לא צבר מספיק נקודות זכות בגוגל וחבל לחכות מספר חודשים עד שה-SEO ישפר את המצב.

בכל מקרה כזה חשוב להשתמש בכלים אנליטיים רלוונטיים, כך שאפשר יהיה להפיק מקסימום תועלת מכל שקל שמושקע בפרסום. בעמוד זה תמצאו המלצות על מספר כלים יעילים במיוחד והסברים מפורטים מדוע הם חיוניים.

ציון אובייקטיבי לכל קמפיין

גם מומחים לקידום ממומן – בוגרי קורס PPC איכותי שכבר צברו ניסיון – זקוקים לנקודת מבט חיצונית, מקצועית ואובייקטיבית לגבי כל קמפיין. בהתאם כדאי להשתמש בכלי שמנתח קמפיינים של קידום ממומן בגוגל על סמך פרמטרים משמעותיים כמו מילות המפתח, דף הנחיתה, שיעור המודעות שלא הוצגו לגולשים רלוונטיים עקב הצעת מחיר נמוכה מדי, הפעולות שבוצעו על בסיס המודעות ועוד.

הפידבק מכלי כזה – למשל AdWords Performance Grader – מאפשר למי שמנהל מספר קמפיינים במקביל לדעת מי מהם עומד בציפיות ומי מהם זקוק לחיזוק וכוונון, וכך לא לבזבז זמן יקר על קמפיינים מוצלחים אלא רק במקומות שבהם נדרשת תשומת לב נוספת.

להבין מה עושים המתחרים

דרך נוספת שבה כלים אנליטיים מתקדמים תורמים להשבחת קמפיין ממומן בגוגל היא מתן מידע אודות המתחרים והקמפיינים שלהם.

אחד הכלים המעולים שמספק את האינפורמציה החיונית הזו הוא Semrush (שמתאים מאוד גם לקידום אתרים אורגני, בזכות אותה פעולה). מחקר המתחרים שניתן לבצע עם Semrush הוא אופציה מומלצת גם בתחילת הקמפיין וגם כשיש מודעות שלא עומדות ביעדים שהוצבו להן. בין השאר ניתן בעזרת כלי אנליטי זה לדעת כמה כסף מקציבים המתחרים לכל מילת מפתח, ללמוד מהו הוותק של כל מודעה, לברר אם הם מעניקים עדיפות לביטויי זנב ארוך, לשמות של מתחרים או לכל ביטוי ספציפי אחר, לזהות את המודעות הטובות ביותר שלהם ולהפיק מכך תובנות מועילות לגבי המודעות שלכם, ועוד ועוד – ובעצם להיות כל הזמן צעד אחד לפני המתחרים.

ניהול יעיל של פרסום ברשתות חברתיות

למי שמעדיף קמפיין קידום ממומן ברשת חברתית, וגם למי שמנהל במקביל פרסום בגוגל ופרסום בסושיאל, מומלץ להיעזר בכלי שמבטיח התנהלות יעילה במיוחד בפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם וכו'.

דוגמה טובה לכלי כזה היא hootsuite – כלי שמאפשר ניהול יעיל במקביל של שלל פרופילים וחשבונות, בכל הרשתות, והכל ממערכת אחת. הכלי עוזר מאוד לבצע מחקר יסודי ומקיף על בסיס נתוני חשיפה ומעורבות, לאתר תכנים פופולריים, להגיב במהירות לכל פנייה, לטרגט נכון פוסטים ופרסומות, לנטר את האזכורים של העסק (או מוצרים ספציפיים) ברשתות החברתיות, לקבל דוחות מפורטים אודות הביצועים של כל קמפיין ובכלל, ועוד ועוד.

לבחון את התנהגות הגולשים שהשתכנעו מהמודעה

קמפיין קידום ממומן שבנוי היטב ומנוהל בחוכמה מאפשר למשוך גולשים אל דף נחיתה או אל האתר של העסק. זהו צעד חשוב במיוחד בדרך להשגת לקוחות חדשים, אבל זהו כמובן לא סוף הדרך – לאחר שהגולש או הגולשת הגיעו לדף נחיתה או לאתר, חשוב לזהות את מאפייני ההתנהלות שלהם. מעקב אחרי הגולשים מאפשר למקסם את שיעור ההמרה ומהווה בסיס גם לרימרקטינג, פעולה משלימה לקמפיין הממומן עצמו. הכלי הטוב ביותר למטרה זו הוא הגוגל אנליטיקס, וגם בו חשוב לשלוט כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר האפשריות.

 

שאלות נוספות:

עשיתי קמפיין, מה עכשיו?

בזמן שהפעילות אונליין חשוב לנתח את הביצועים שלה כדי להבין לכל הפחות שני מדדים עיקריים: 1. האם אנחנו מגיעים לקהל יעד רלוונטי. 2. האם הקהל ממשיך וממיר בנכסים שלנו.

אילו מדדים הכי חשובים בשיווק דיגיטלי?

המדד הראשון והוא מדד של רלוונטיות הינו יחס המשתמשים המקליקים מתוך סך המשתמשים שנחשפו למודעה שלנו. המדד השני החשוב הוא מדד של הצלחה והוא יחס המשתמשים הממירים בעמוד או באתר שלנו מתוך סך המבקרים.

האם מערכות הפרסום נותנות לנו אינדיקציה אם אנחנו בכיוון הנכון?

מערכת הפרסום של גוגל נותנת "ציון איכות" ו-"ציון אופטימיזציה", בדומה מערכת הפרסום של פייסבוק נותנת "ציון רלוונטיות". ציונים אלו משכללים את טיב אופן בניית הקמפיינים הדיגיטליים והמרכיבים שלהם.

רוצים לשמוע עוד ? השאירו פרטים ונחזור בהקדם !

גלילה לראש העמוד