מחזור קרוב: ראשון ערב 17:00-20:00 יחל ב-17.11, בני ברק

נלמד שיווק דיגיטלי בפלטפורמות הכי מובילות

שיווק דיגיטלי בגוגל

באמצעות מערכת הפרסום של גוגל – "גוגל אדס" ניתן ליצור מודעות המוצגות המופיעות בדפי תוצאות החיפוש של גוגל, כאשר משתמשים מחפשים מילות מפתח רלוונטיות לעסק שלכם. בנוסף ניתן להציג מודעות ברשת המדיה של גוגל, המופיעות באתרים ובאפליקציות של גוגל, כמו YouTube ו-Gmail. מודעות נוספות הינן מודעות מסוג וידאו, המופיעות לפני, במהלך או לאחר סרטונים ב-YouTube. כדי ליצור קמפיינים יעילים בגוגל אדס, חשוב לבצע מחקר מקיף לפני תחילת הפרסום, המסייע לכם לזהות את קהל היעד שלכם, את המילות המפתח הרלוונטיות לעסק שלכם, ואת התקציב המתאים לקמפיין שלכם.

שיווק דיגיטלי במטא - אינסטגרם ופייסבוק

באמצעות מערכת הפרסום של מטא – פייסבוק, ניתן ליצור מודעות מותאמות אישית שיוצגו בפייסבוק, אינסטגרם, ווטסאפ, וברשתות מדיה אחרות של מטא. מערכת הפרסום של פייסבוק מציעה מגוון רחב של ערוצים פרסומיים, בהם מודעות מופיעות בפיד של משתמשי פייסבוק – אינסטגרם, או כאלה המתחילות שיחה ישירות לתוך ווטסאפ. מערכת הפרסום של פייסבוק מציעה מגוון רחב של סוגי קמפיינים, המאפשרים לעסקים להשיג מטרות שונות, כמו קמפיינים ליצירת לידים, הנועדו לגרום למשתמשים להשאיר פרטי קשר, קמפיינים להמרות: הנועדו להביא ביצוע רכישה. חשוב לפעול בצורה מסודרת כשיוצרים קמפיינים במערכת מטא, בכדי להבין מהם הקמפיינים היעילים ומה סתם מבזבז תקציב.

שיווק דיגיטלי בטיקטוק​

טיקטוק היא פלטפורמה המבוססת וידאוים קצרים, כאשר 80% מהמשתמשים בטיקטוק הם מתחת לגיל 30. פרסום בטיקטוק הוא דרך יעילה להגיע לקהל יעד צעיר ומתעניין בחדשנות. היכולות להגיע לקהל יעד בצורה אורגנית בטיקטוק יעילה בזכות יצירת תוכן איכותי ומעניין, לעיתים מושך ופרובוקטיבי, המעודד את המשתמשים להתקשר איתו. פרסום בטיקטוק יכול לעזור להגביר את המודעות למותג, ליצור לידים חדשים ולהגביר מכירות לאורך זמן.

שימוש בבינה מלאכותית Ai

בינה מלאכותית (AI) היא כלי רב עוצמה שיכול לשמש למגוון מטרות, כולל שיווק דיגיטלי. AI יכול לשמש ליצירת תוכן שיווק, אוטומציה של משימות שיווקיות, וניתוח נתונים שיווקיים. אחד השימושים הפופולריים ביותר של AI בשיווק דיגיטלי הוא יצירת תוכן שיווק. כלים כמו צ'אט GPT של OpenAI, קלוד Ai ו-Google Bard המסוגלים לייצר תוכן כתוב באיכות אנושית, כולל מודעות שיווקיות, מאמרים, ועוד. כלים אלו יכולים לעזור לעסקים ליצור תוכן שיווקי יעיל יותר, במהירות וביעילות ומאמרי תוכן.

שיווק דיגיטלי בתוכן ("נייטיב")

שיווק דיגיטלי באמצעות תוכן (הנקרא גם "נייטיב") מגיש מאמרים כמודעות ממומנות המשולבות באופן טבעי כתוכן ערוך באתרי אינטרנט ייעודיים למאמרים – אקטואליה, חדשות ועוד. פרסום מסוג זה ייעודי למוצרים "מסובכים יותר" ויוצר חוויה חלקה עבור המשתמש, כך שהמודעות לא ייראו פולשניות או מטרידות.

שיווק דיגיטלי בלינקדאין

לינקדאין היא רשת חברתית מקצועית, המשתמשים בה הם בדרך כלל מומחי תחום, המעוניינים להשתתף בשיחה מקצועית, ליצור רשת קשרים, ולמצוא הזדמנויות עסקיות. שיווק דיגיטלי בלינקדאין מאפשר להגיע לקהל יעד ספציפי, בהתבסס על קריטריונים כמו תפקיד ספציפי, חברה, תחום פעילות ממוקד, אזור, ועוד, מה שהופך את הרשת למוצלחת במיוחד עבור פרסום מסוג "b2b" (עסק לעסק).

לכל ערוץ נלמד 3 מתודות

Method

01

אסטרטגיה

פעולות שעושים לפני שרצים להוציא כסף "באונליין". הכנה של הפעילות הדיגיטלית להרצה. הטמעה נכונה של קודים. יצירה של המרות וקהלים מראש לפעילות, פילוח נכון של קהל ומעגלי החשיפה. דגשים ממה להיזהר ואיך מונעים ממערכות השיווק הדיגיטלי לשתות לנו תקציב.

Method

02

בניה נכונה של קמפיינים

בניית קמפיינים נכונה מראש לפעילות, לקבלת ציון איכות גבוה, המובילה בפועל לתשלום נמוך פר קליק ולשיפור מתמיד בעלויות ההמרה. נלמד לבנות קמפיינים מעולים בגוגל חיפוש, גוגל רשת המדיה, יוטיוב, גוגל שופינג, פייסבוק, אינסטגרם, ווטסאפ, טיקטוק לינקדאין ועוד.

Method

03

אופטימיזציה

טרמינולוגיה ונקודות מפתח "KPIs" בתהליך השיווק הדיגיטלי הן המוכר – לפי המרות, והן המתקדם – לפי החזריות, להבנת הביצועים ולניתוח יעיל. נלמד להסיק מסקנות בכל סדר גודל תקציב, גם בתקציבי עתק של מיליוני דולרים בחודש והרבה דאטה. נלמד לנתח נתונים ביעילות ולשפר את עלויות ההמרה מיום ליום ומחודש לחודש.

תהליך השיווק המלא שתלמד ליישם בעצמך:

שלב #1 בשיווק דיגיטלי
מחקר
מחקר בהקשר של שיווק דיגיטלי הוא תהליך של איסוף נתונים וניתוחם במטרה להבין את השוק, את קהלי היעד והמתחרים. יש שני סוגים עיקריים של מחקר בשיווק דיגיטלי: מחקר תחום - המתמקד בהבנת השוק, כולל מגמות, הזדמנויות וחסמים. ומחקר מתחרים - המתמקד בהבנת אסטרטגיות השיווק, נקודות החוזק והאופן שבו המתחרים פונים לקהל היעד.
שלב #1 בשיווק דיגיטלי
שלב #2 בשיווק דיגיטלי
יצירת אתר / עמוד נחיתה
הקמת עמוד נחיתה לאחר מחקר מאפשרת להבין את הדרך הטובה ביותר לפנות לקהל היעד. יש ליצור עמוד בהתאם לדגשים ספציפיים בהם מיקוד מטרה ברורה - האם מדובר בעמוד שנועד לאיסוף לידים, מכירה של מוצר או שירות? המטרה תגדיר את התוכן ואת העיצוב של העמוד. מסר ברור - מה העמוד מציע. קריאה לפעולה קצרה ומושכת. עיצוב נקי ומזמין: העיצוב של עמוד הנחיתה צריך להיות נקי ומזמין. כותרת חזקה ומושכת, מילות מפתח רלוונטיות, עיצוב ידידותי ונקי, תמונה ברורה של המוצר ועוד.
שלב #2 בשיווק דיגיטלי
שלב #3 בשיווק דיגיטלי
גוגל טאג מנג'ר
לאחר יצירת אתר או עמוד ניתן להטמיע בו כלי שנקרא גוגל טאג מנג'ר. גוגל טאג מנג'ר (Google Tag Manager או בקיצור – GTM) הוא כלי ניהול תגיות של גוגל המאפשר למשתמשים להטמיע תגיות באתרים ללא צורך בידע טכני. GTM מאפשר למשתמשים ליצור ולנהל תגיות בקלות וביעילות. הכלי מספק ממשק גרפי ידידותי למשתמש, וכן מגוון תבניות תגיות מובנות שניתן להשתמש בהן.
שלב #3 בשיווק דיגיטלי
שלב #4 בשיווק דיגיטלי
הטמעת קודים
כאשר גוגל טאג מנג'ר מחובר לאתר או לעמוד שלנו, נרצה להטמיע מראש לפעילות השיווק הדיגיטלית, את כל הקודים של כל המערכות בהן נרצה לפעול בעתיד ומהם נרצה לקבל מידע - לדוג' קוד גוגל אנליטיקס, קודים של גוגל-אדס, קוד של מטא הכולל את פייסבוק ואינסטגרם, קוד של טיקטוק ועוד.
שלב #4 בשיווק דיגיטלי
שלב #5 בשיווק דיגיטלי
יצירת המרות וקהלים
לאחר שהטמענו את כל הקודים באתר שלנו נרצה ליצור במערכות המרות - כלומר לגרום למערכת להבין מהי הצלחה עבורנו בעולם הדיגיטלי, כך שתדע למקסם ביצועים, ולייצר קהלים - כלומר לבדל לקוחות באמצעות פעולות או התנהגויות שבצעו באתר.
שלב #5 בשיווק דיגיטלי
שלב #6 בשיווק דיגיטלי
פילוח קהל יעד
פילוח קהל יעד הוא תהליך של חלוקת קהל היעד למקטעים רלוונטים לעסק, על סמך מאפיינים כמו דמוגרפיה, תחומי עניין, חיפושים, ביטויים ועוד. פילוח קהל יעד מאפשר מיקוד של הקמפיינים השיווקיים על משתמשים רלוונטיים יותר, תוך ניתוח של הפעילות והבנת הביצועים.
שלב #6 בשיווק דיגיטלי
שלב #7 בשיווק דיגיטלי
מסרים וקריאייטיב
מסרים וקריאייטיב הם יסודות חשובים בכל קמפיין שיווקי דיגיטלי. הם אחראים על העברת המסר של העסק לקהל היעד, ויכולים להשפיע במידה רבה על האפקטיביות של הקמפיין. מסרים וקריאייטיב טובים צריכים להיות: בהירים וקצרים, רלוונטיים לצרכים ולרצונות של קהל היעד ומשכנעים כדי לעודד את הקהל לפעולה.
שלב #7 בשיווק דיגיטלי
שלב #8 בשיווק דיגיטלי
הקמת קמפיינים
בנייה והקמה טכנית של פעילות השיווק הדיגיטלית בהתאם לכל השלבים שקדמו עד כה, בכל מערכות ההגשה בהן נרצה לפעול - גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ועוד. מעבר על כל הגדרות הקמפיינים, יישום נכון של היררכיית המבנה של קמפיין של שיווק דיגיטלי (חשבון - קמפיין - קבוצות - פילוח - מסרים). יש חשיבות רבה לאופן בה קמפיין נבנה. הקמה נכונה תביא ליעילות של הקמפיין ולחסכון בתקציב.
שלב #8 בשיווק דיגיטלי
שלב #9 בשיווק דיגיטלי
רימרקטינג
פנייה מחדש למשתמשים שכבר ביקרו באתר שלהם או ביצעו פעולה כלשהי באתר. רימרקטינג פועל על ידי שימוש ב-cookies כדי לעקוב אחר המשתמשים ברחבי האינטרנט. לאחר שהעסק או האתר צבר מספיק מידע על ההתנהגות של המשתמשים, הוא יכול להשתמש במידע זה כדי ליצור מודעות ממוקדות המציגות למשתמשים תוכן רלוונטי או הצעה חדשה.
שלב #9 בשיווק דיגיטלי
שלב #10 בשיווק דיגיטלי
אופטימיזציה
אופטימיזציה היא אולי הצעד הכי חשוב בתהליך השיווק הדיגיטלי, משום שהוא עושה בשלב ש"אחרי שהדברים באוויר ומוציאים כסף" והוא עוסק בניתוח מדדי הפעילות ושיפור הפעילות פילוח מדוייק יותר, שיפור האלמנטים בקמפיינים, כיבוי מקורות בזבזניים, שיפור הקריאייטיביים ועמוד הנחיתה. אופטימיזציה שנעשית נכון - בכוחה להפוך פעילות דיגיטל או עסק מהפסדי לרווחי.
שלב #10 בשיווק דיגיטלי

פרטים נוספים? דברו איתי

נגישות