מוקשים בהקמת קמפיינים בפייסבוק (meta)-אינסטגרם

רן לובינסקי. גילוי נאות: הכותב איש PPC.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אם התנסתם בעבר בהקמה וניהול של קמפיין בפייסבוק או באינסטגרם, אתם ודאי מבינים, כי למרות היכולות המדהימות שמספקת לכם הפלטפורמה הזאת, קשה מאוד לייצר תוצאות איכותיות שתהפוכנה את הקמפיין לרווחי, בלי עזרה של גורם מקצועי ומנוסה, שמכיר היטב את הנישה בה אתם פועלים.

הסיבה לכך נעוצה, כמו תמיד בסביבת התחרות: כאשר מפרסמים רבים מתחרים על אותה משבצת פרסום, ומטרגטים את אותו קהל יעד, וכאשר הפלטפורמה עצמה מנסה כל העת לאזן בין הרצון ליהנות מהכנסות מפרסום ובין חווית המשתמשים, החיים של המפרסמים הופכים למאתגרים יותר ויותר.

מעוניינים לקחת חלק בקורס שילמד אתכם לפרסם בפייסבוק ובאינסטגרם? חשוב שתדעו, שכל קורס שיווק דיגיטלי צריך יהיה לכלול במסגרת הלימודית שלו, גם את המוקשים העיקריים מהם תצטרכו להיזהר כשאתם יוצאים לדרך. אז הנה ארבעת המוקשים העיקריים שכל קורס שיווק דיגיטלי, אמור יהיה להזהיר אתכם מפניהם:

מוקש ראשון: מסר אחיד לקהלים שונים

הגדרה של קמפיין ברשת החברתית של פייסבוק ואינסטגרם היא קלה ופשוטה. באמצעות כלי ניהול הפרסום תוכלו לעבור צעד צעד, ולייצר את התוכן הפרסומי שאליו ייחשף קהל היעד שלכם. אולם, האם אתם בטוחים שקהל היעד שלכם עשוי כולו מקשה אחת? האם תוכלו לפנות לנערים בגיל העשרה ולאנשים בגיל השיבה באותה שפה? האם תוכלו לפנות לגברים ולנשים עם אותו המסר? מה לגבי אנשים שצורכים את המוצר או השירות שלכם מסיבות שונות?

כאשר אתם מייעדים מסר אחיד לקהלים שונים, אתם מראש מבצעים פשרה בכל הקשור להתאמה מירבית של המסר השיווקי לקהל היעד. כל קורס שיווק דיגיטלי איכותי יסייע לכם להבין את המשימה החשובה ביותר: לכתוב לקהל היעד בגובה העיניים, רק לאחר שהבנתם מה מניע אותו ומהם הצרכים שלו.

מוקש שני: קשה לפלח את קהל היעד

לא תמיד קל לפלח את קהל היעד. פייסבוק מאפשרת לכם לבצע פילוחים שונים לפי מאפיינים קשיחים, כמו גיל, מגדר, תחומי עניין, רמת הפעילות ברשת החברתית, ועוד, אך בהרבה מאוד מקרים, קהל היעד שלכם יהיה מגוון ולא תמיד יהיו לו מאפיינים ייחודיים שקל יהיה למדל.

המוקש השני שעומד בינכם ובין פרסום אפקטיבי בפייסבוק, הוא, אם כן, העדר יכולת פשוטה לפלח את קהל היעד ולהתאים לו מסרים ייעודיים.

מוקש שלישי: בחירה לא נכונה של מטרת הקמפיין

קורס שיווק דיגיטלי מעודכן ילמד אתכם, כי הגדרת המשפך השיווקי בצורה נכונה היא המפתח להצלחה. לא תמיד צריך המשפך השיווקי לכלול את כל השלבים. לעיתים גולשים יביעו עניין מיידי, ולעיתים ייקח להם זמן רב להפנים שהם זקוקים למוצרים והשירותים שלכם.

מערכת הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם מאפשרת לכם לקבוע מהי מטרת הקמפיין, ולמעשה, מתי יסתיים המשפך השיווקי. כאשר אתם בוחרים במטרה לא רלוונטית, אתם עלולים לפגוע באופן משמעותי באפקטיביות של הקמפיין.

למשל, אם אתם ממתגים את עצמכם כגורם מקצועי ומעוניינים לחשוף את קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם לתכנים שונים לפני קבלת ההחלטה על התקשרות בינכם, ייתכן שדווקא מטרת צירוף הגולש כאוהד של הדף העסקי שלכם תהיה מטרה ראויה. אם, לעומת זאת, אתם מעוניינים בלידים חמים לצורך ביצוע שיחות מכירה, הרי שמטרת מקסום הלידים תהיה נכונה יותר במקרה הזה.

מוקש רביעי: אי החרגה של אוכלוסיות בעייתיות

מי שצבר ניסיון בניהול קמפיינים ממומנים ברשתות החברתיות, יודע, כי פעמים רבות הסוד בהצלחה הוא בהחרגת אוכלוסיות בעייתיות מטרגוט הקמפיין. החרגה לא מקצועית כזאת, עלולה לגרום לכם לבזבוז של חלק ניכר מן התקציב, ואף גרוע מכך: טיפול בלידים לא איכותיים, של גורמים שאין להם שום כוונה לרכוש מכם דבר.

קורס שיווק דיגיטלי איכותי ילמד אתכם לזהות אוכלוסיות בעיותיות שכדאי יהיה להחריג מן הקמפיין, בין היתר, על מנת לשפר את מדדי הביצוע השונים של הקמפיין הזה.

לסיכום

הפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם הוא כלי נהדר בארגז הכלים של המשווק ויכול, בתכנון ובהיערכות נכונה, לייצר עבורכם לא מעט יתרונות. יחד עם זאת, יש כמה וכמה מוקשים מהם כדאי יהיה לכם להיזהר, ובפרט מיצירת מסר אחיד לקהלי יעד שונים, מפילוח לא איכותי של קהל היעד, מבחירת מטרת קמפיין שלא משרתת את היעד העסקי ומאי החרגה של אוכלוסיות בעייתיות מן הקמפיין.

רוצים לשמוע עוד ? השאירו פרטים ונחזור בהקדם !

גלילה לראש העמוד