אילו סוגי קמפיינים קיימים בגוגל?

רן לובינסקי. גילוי נאות: הכותב איש PPC.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

גוגל התחילה בתור מנוע חיפוש ועד מהרה הפכה שם נרדף לחיפוש מידע באינטרנט. עם ההצלחה באה ההתרחבות המתבקשת, וכיום גוגל – או ליתר דיוק אלפבית, החברה שמנוע החיפוש נמצא בבעלותה ביחד עם עוד שירותים ומוצרים רבים אחרים – היא גם שחקן מרכזי בעולם הפרסום הדיגיטלי. 

מודל התשלום נקרא PPC, ראשי תיבות של Pay Per Click, והתוצאות עשויות להיות משתלמות מאוד. עוד כדאי לדעת שישנם מספר סוגים של קמפיינים אפשריים בגוגל, ורצוי כמובן להכיר את כולם כדי לבחור את האופציה האופטימלית לכל אסטרטגיית שיווק.

קמפיין חיפוש

הקמפיין הבסיסי והנפוץ ביותר כולל הצגת מודעות טקסט בפני גולשים שמבצעים חיפוש כלשהו בגוגל. הפילוח הוא בעיקר על סמך מילות מפתח, כלומר כל מפרסם בוחר את המילים והביטויים שאם יוקלדו בתיבת החיפוש יגרמו לכך שהמודעה תוצג.  

המודעות מופיעות בראש העמוד ובחלקו התחתון. באופן טבעי המודעות העליונות מושכות יותר תשומת לב והסיכוי לייצר בזכותן נפח תנועה משמעותי אל האתר או אל דף נחיתה ייעודי גבוה יותר. 

איך מגיעים למיקומים הבולטים? מוודאים שהמודעה אכן רלוונטית לביטוי המחופש, מקפידים שהעמוד שאליו מופנים הגולשים שמקליקים על המודעה איכותי (בין אם מדובר בדף נחיתה ובין אם באחד העמודים באתר) ומציעים מחיר מנצח עבור כל הקלקה. הפרמטר האחרון מחייב בקיאות ספציפית – עלות גבוהה מדי לכל הקלקה הופכת את הקמפיין ללא משתלם, ואילו מחיר נמוך עלול להוביל לכך שהמודעה לא תייצר אימפקט מספיק משמעותי. בהתאם זהו אחד הנושאים המרכזיים בכל קורס PPC שמכבד את עצמו.

קמפיין יוטיוב

גוגל רכשה את יוטיוב כבר ב-2006, ומאפשרת לפרסם גם באתר הפופולרי. באופן טבעי הפרסומות הן סרטונים – שבחלק מהמקרים משובצים לפני הסרטון שבו הגולש רצה לצפות ובמקרים אחרים באמצעו. בכל מקרה חשוב מאוד ליצור סרטון שתופס את תשומת הלב תוך 2-3 שניות ומעביר את כל המסרים הרלוונטיים בזמן קצר מאוד. חשוב להדגיש כי בקמפיינים מהסוג הזה ניתן לבחור את מודל התשלום: או PPC או תשלום על כל צפייה (גם אם הגולש לא הקליק על המודעה/סרטון). בחירה משמעותית נוספת היא האם לאפשר לגולשים לדלג על המודעה או לחייב אותם לצפות בסרטון עד הסוף – בחירה שכמובן משפיעה על התמחור. בהתאם מומלץ לבצע קמפיינים מהסוג הזה אך ורק עם מומחים מנוסים בוגרי לימודי שיווק דיגיטלי איכותיים.

קמפיין ברשת המדיה – GDN

השם GDN הוא ראשי תיבות של המונח Google Display Network. הכוונה היא לרשת של למעלה מ-2 מיליון אתרים שמחוברים למערכת של גוגל ועל כן ניתן להציג בהם באנרים עם פרסומות. 

קמפיין מסוג זה מעניק אפשרויות רבות יותר, ובפרט תוכלו לבחור בין מודעת טקסט בלבד לבין מודעה שיש בה גם אלמנט ויזואלי: תמונה (מן הסתם עם טקסט), GIF או וידאו. גם פילוח הגולשים שהמודעה תוצג בפניהם כשהם יגיעו לאתר כזה או אחר מבוסס על פרמטרים מעמיקים יותר – כך למשל תוכלו לבחור כקהל יעד של מודעה את כל מי שביקר בדף ספציפי באתר שלכם או ביצע פעולה מסוימת באתר, ועוד אופציה היא לפי תחומי העניין של הגולשים והגולשות.

גם בסוג הזה של הקמפיינים יש כמובן תפקיד מרכזי להצעת המחיר על כל הקלקה על המודעה. הצעת מחיר מדויקת עשויה להוביל לכך שהמודעה תופיע באתרים אטרקטיביים במיקום בולט ולכן גם תניב גידול משמעותי בנפח התנועה אל המפרסם.

קמפיין ג'ימייל

קמפיין שבו המודעות נשלחות אל תיבת הדוא"ל של גולשים רלוונטיים מבחינת המפרסם (על-פי פרמטרים דומים לאלה של הקמפיינים ברשת המדיה). אמנם אצל רבים מאיתנו תיבת הג'ימייל עמוסה לעייפה ולכן האינסטינקט הטבעי הוא להתעלם מפרסומות, אבל עם ניסוח מדויק של הכותרת והצעה אטרקטיבית באמת בתוך המודעה, ובזכות העלות הנמוכה יחסית של קמפיינים מסוג זה, התוצאה עשויה להיות שיווק עם יחס עלות תועלת מצוין.

שאלות ותשובות:

אילו ערוצי פרסום קיימים בגוגל?

ניתן לחלק את אפשרויות הפרסום ל-2 ערוצים עיקריים: רשת החיפוש של גוגל ורשת המדיה. רשת המדיה של גוגל, GDN בשפה המקצועית, כוללת בחובה אפשרויות פרסום רבות ומגוונת, בהם: רשת הוידאו של גוגל – יוטיוב, רשת המדיה הקלאסית – בפועל באנרים באתרים, פרסומות בתוך תיבת הג'ימייל, מעבורנים בתוך אפליקציות ועוד.

מה ההבדל בין גוגל חיפוש לגוגל מדיה?

רשת החיפוש של גוגל מאפשרת הצגת מודעות ממונות כמענה למילות מפתח שחופשו ביוזמת הגולש – מכאן הנחת העבודה שהגולש בשל יותר לסגירה. לעומת רשת המדיה של גוגל כוללת הצגת באנרים בפילוחים ובערוצים מגוונים בשאיפה להגיע לקהל יעד רלוונטי.

מה החיסרון בגוגל חיפוש?

איך שלא נהפוך את זה התמחור ברשת החיפוש נעשה עבור ביטויי מפתח. ככל שהתחרות רבה יותר על ביטוי, כך עלויות הפרסום יקרות יותר.

רוצים לשמוע עוד ? השאירו פרטים ונחזור בהקדם !

גלילה לראש העמוד