קשיים בניהול קמפיינים מרובי תקציב

רן לובינסקי. גילוי נאות: הכותב איש PPC.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כדי לייצר קמפיין אפקטיבי, שפונה לקהלי היעד הנכונים, מספק שיעורי המרה גבוהים ועלות ממוצעת נמוכה לקליק, נדרש קיומו של תקציב מינימלי, שיאפשר מרחב למידה בטוח, התנסות וטעיה.

אלא שגם קמפיין עתיר תקציבים יכול להוות לעיתים אתגר לא פשוט למנהלי הפרויקט. למעשה, ניהול קמפיינים מרובי תקציב מציב קשיים שונים ומגוונים איתם צריכים להתמודד קמפיינרים. בחרנו, במאמר הזה, לסקור ארבעה מהם. אז בלי להכביר במילים, בואו נכיר ארבעה אתגרים עיקריים בניהול של קמפיינים עם תקציב גבוה:

אתגר מספר 1: תפוקה שולית פוחתת

המושג תפוקה שולית פוחתת מתייחס לסיטואציה בה השקעה נוספת של משאבים אינה מייצרת תמורת שוות ערך לתוספת ההשקעה שבוצעה. במילים אחרות, אתם משקיעים יותר, ומקבלים ביחס להשקעה הזאת, תמורה מופחתת.

בכל הקשור לניהול קמפיינים ממומנים, האתגר הוא ברור: לא תמיד ניתן לשכפל הצלחה, להגדיל את התקציב פי שניים, ולצפות לתוצאות טובות פי שניים. בכל קורס פרסום ושיווק דיגיטלי, הדבר הראשון שתלמדו הוא לשאול מה חשוב יותר לבעל העסק המפרסם: המשך יצירת לידים רווחיים, או שמירה על המרווח המקסימלי האפשרי, גם במחיר של הקטנת המכירות.

מובן שעל ההחלטה הזאת משפיעים פרמטרים רבים, כמו האם מדובר במלאי של מוצרים פיסיים או במוצרים דיגיטליים עם כמות בלתי מוגבלת, מהי ההשקעה הנדרשת, האם למוצר ישנם חיי מדף ועוד ועוד.

אתגר מספר 2: אפקטביות נמוכה מול קהל יעד מצומצם

אם קהל היעד שבו מתמקד הקמפיין שלכם הינו מצומצם יחסית, ניהול קמפיינים ממומנים בתקציב גבוה עלול לעיתים לייצר יותר נזק מתועלת. הסיבה לכך ברורה: רימרקטינג, כלומר, שיווק מחדש, בתדירות גבוהה, ושליחת מסרים חוזרים אל קהל היעד, עלולה להפוך אותו מקהל מתעניין ששוקל את הצעת הערך של העסק שלכם, לקהל יעד מתוסכל, מוצף, ושלא יהיה קשוב למסרים השיווקיים שלכם.

קורס פרסום ושיווק דיגיטלי ילמד אתכם, כי לפעמים, כדי למכור יותר, צריך לשחרר יותר, להעניק ללקוח הפוטנציאלי את ההזדמנות לשקול את ההצעה לעומק, ולבחון האם היא מתאימה לו בשלב זה בחיים. תקציב גבוה של הקמפיין ייצור פעמים רבות נקודות מפגש בלתי רצויות עם לקוחות פוטנציאליים מתלבטים.

אתגר מספר 3: מרוב עצים לא רואים את היער

כאשר מדובר בקמפיינים עתירי תקציב, אשר מנוהלים באופן לא סדור, לעיתים תתבצע ההשקעה במגוון רחב של אפיקי פרסום, במגוון רחב של פלטפורמות, ועבור מגוון רחב של קהלי יעד. קמפיינים עתירי תקציב ייצרו מודעות שונות עם קופי ייחודי, ויכללו שימוש מגוון במדיה.

הבעיה מתחילה כאשר לא מתבצעת מדידה איכותית של כל אחד מן הפרמטרים האלו, וקשה למנהלי הקמפיינים לדעת מה עובד היטב ומה פחות, איזה ערוץ מייצר ביצועים טובים יותר, איזו תמונה משכנעת יותר גולשים למסור פרטים, האם טופס ארוך יותר, אשר כולל יותר שדות למילוי מבריח גולשים או דווקא מייצר בהם אמון.

אתגר מספר 4: ניצול התקציב תלוי בהתנהגות אוכלוסיית היעד

בערוצי שיווק שונים, כדוגמת גוגל וערוצים אחרים המשווקים ללקוח במשיכה, ולא ביוזמת בית העסק, קיים אתגר נוסף שמשפיע על היכולת של קמפיין ממומן עתיר תקציב להיות אפקטיבי: התנהגות הגולשים עצמם.

קמפיין יכול להיות עתיר משאבים, אולם לא לייצר כמעט אינטראקציות עם קהל הלקוחות, משום שאינו פונה לצורך אמיתי שלהם, משום שלקוחות כלל אינם מודעים לקיומו של פתרון כזה, או שהוא מוצג להם, אולם לא בערוצים הנכונים.

פרויקט מסוג זה עלול לייצר מצב בו נמשכת ההשקעה התקציבית בפרויקט, ובזמן שהיא לא מייצרת הישגים משמעותיים, היא גורמת לתסכול בקרב מנהלי הפרויקט.

לסיכום

ניהול תקציב הולם הוא מרכיב חשוב ביותר להצלחה של כל קמפיין שיווק דיגיטלי, אולם חשוב לזכור, כי גם ניהול קמפיינים עתירי תקציב כולל בתוכו אתגרים. ארבעת האתגרים המרכזיים בניהול קמפיינים ממומנים עתירי תקציב הם יכולת מוגבלת להמשיך ולשכפל את הצלחת הפרויקט לקהלים חדשים, אפקטיביות נמוכה של קמפיינים המנוהלים מול קהל יעד מצומצם, פיזור התקציב תוך איבוד היכולת למדוד היטב את הביצועים, וכן התלות בהתנהגות הצרכנית של קהל היעד.

נכון, כל אלו יכולים להיחשב כאתגרים שהם בבחינת "צרות של עשירים" – אולם יש בהם בהחלט כדי להשפיע על האפקטיביות של הפרסום.  

רוצים לשמוע עוד ? השאירו פרטים ונחזור בהקדם !

גלילה לראש העמוד