5 טיפים שיעזרו לך לייעל את תהליך העבודה שלך על קמפיינים של PPC

רן לובינסקי. גילוי נאות: הכותב איש PPC.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

קידום ממומן בגוגל – שיטת שיווק שמוכרת גם במונח PPC (ראשי תיבות של הביטוי Pay Per Click שהוא מודל התשלום המקובל) – היא אופציה יעילה מאוד עבור אתרים רבים. במיוחד כדאי לבצע קמפיין PPC עבור אתרים חדשים שגוגל עדיין לא הספיקה להכיר אותם, וגם כשיש מבצעים נקודתיים אטרקטיביים מומלץ לעסק לרכוש שטחי פרסום ולפרסם בהם מודעות חדות וממוקדות.

המלצה נוספת היא להיעזר ב-5 הטיפים הבאים – ובזכותם להפיק מקסימום תועלת מכל שקל שמושקע בכל קמפיין קידום ממומן.

טיפים למעוניינים ללמוד קורס PPC
קרדיט לתמונה: Pixabay

1. הקדישו את השבוע-שבועיים הראשונים לאיסוף נתונים

אחד היתרונות העיקריים של קמפיין PPC הוא היכולת לשדרג אותו תוך כדי שהוא רץ. הפידבקים המדויקים שמספק גוגל אדוורדס, ממשק הפרסום שדרכו מנוהל הקמפיין, מאפשרים לחדד את המסרים, לדייק את התקציבים ובאופן כללי להציג את המודעות האפקטיביות ביותר עבור מילות המפתח המתאימות ביותר. המפתח הוא מידע, ולכן כדאי להתייחס ל-7-14 הימים הראשונים של כל קמפיין כתוכנית לימוד (שכרוכה מן הסתם גם בשכר לימוד מסוים). לאחר פרק זמן זה יהיה לכם מספיק מידע כדי להתבסס עליו לטובת שינויים מתבקשים בקמפיין והשבחתו.

הכלל הנ"ל חל כמובן גם על קמפיינים ממומנים בפייסבוק, באינסטגרם או בכל מקום אחר במרחב הדיגיטלי שמספק מידע מקיף אודות הביצועים של המודעות שלכם.

2. להסתמך על המידע שהתקבל

בוגרי קורס ppc מקצועי יודעים שאפשר להסתמך על המידע שהתקבל (כאמור לאחר שבוע או שבועיים) ולפעול לפיו. אנשים חסרי ניסיון שמנסים להריץ קמפיין PPC עלולים ללקות במעין "שיתוק" – כלומר מצב שבו חשש ממשי שמא הנתונים לא מספיק טובים גורם להימנעות מפעולה. ההימנעות גורמת לכך שהקמפיין לא יהיה הטוב ביותר האפשרי, וכך ההחזר על ההשקעה בפרסום לא יהיה מקסימלי.

3. לבחור את הנתונים הרלוונטיים ביותר

כפי שמרוב עצים קשה לפעמים לראות את היער, כך בחלק מהמקרים מרוב נתונים – וגוגל אדוורדס למשל מספקת מידע רחב היקף במיוחד בשלל פילוחים – קשה לראות את התמונה המלאה והמדויקת. בהתאם טיפ חשוב שיכול לעזור גם למי שאינו בוגר בית ספר לשיווק דיגיטלי לנהל קמפיין PPC משתלם הוא לבחור מראש את הנתונים שבהם מתמקדים ואותם בוחנים לאורך תקופת הקמפיין.

הבחירה בנתונים היא על סמך סוג הקמפיין – האם מדובר במודעות טקסט או וידאו, האם המטרה היא מקסימום חשיפה למותג חדש או יחס המרה מקסימלי, ועוד.

4. מבחני A/B מדויקים

מבחן A/B הוא כלי אפקטיבי להפליא כשרוצים להשביח קמפיין PPC. הכוונה היא להעלאת שתי גרסאות דומות של אותה מודעה, אבל עם הבדל מסוים בכותרת או בתיאור שמגיע מתחת לכותרת. כשמדובר על פרסום בפייסבוק מבחן A/B יכול להיות למשל העלאת אותה מודעה מבחינת הטקסט עם שתי תמונות שונות, ויש עוד כמה גרסאות של המבחן על-פי אותו עיקרון.

כששתי מודעות דומות אבל שונות רצות במקביל, אפשר אחרי פרק זמן מסוים לבחון את הביצועים של שתיהן. אם מתגלה פער משמעותי לטובת אחת מהן, כדאי כמובן לוותר על השנייה ולהקדיש יותר תקציב ל"מנצחת". המלצה נוספת היא לנסות להפיק תובנות מתוצאות המבחן ובפרט לזהות את המרכיב שהצליח לשכנע את הגולשים (וגם את זה שהיה פחות אפקטיבי כדי לא להשתמש בו בעתיד).

5. אוטומציה

ניהול קמפיין PPC כולל פעולות רבות שחלקן חוזרות על עצמן ועלולות להיות מתישות. זהו גם פתח לטעויות או לוויתור על מקסימום השקעה ולכן גם פתח לביצועים סבירים אבל לא טובים ובוודאי שלא מצוינים. הדרך הטובה ביותר למנוע זאת היא אוטומציה – כלומר יצירת מערכת שמבצעת את הפעולות שלא מצריכות חשיבה באופן אוטומטי, כך שיישאר יותר זמן לניתוח הקמפיין והשבחתו המתמדת.

רוצים לשמוע עוד ? השאירו פרטים ונחזור בהקדם !

השארת תגובה