קורס שיווק דיגיטלי - מחזור קרוב: שישי בוקר 9:00-13:00 יחל ב-19.4

כולם מדברים על לידים, אף אחד לא מדבר הכנסה

המרה היא בעצם חיווי המאשר למדוד את ביצועי פעילות השיווק הדיגיטלית על בסיס השלמת פעולה ולשפר אותה בהתאם. ללא פידבק של המרות ניהול הקמפיינים הדיגיטלים לוקה בחסר ופעולות האופטימיזציה האפשריות הנותרות הן לרוב על בסיס אחוז הקלקה (CTR) וטו לא.

אחוז הקלקה (CTR) מול אחוז המרה (Conv. Rate)

אחוז הקלקה הוא אמנם מדד חשוב, אך הוא רק חלק מן המדדים שיש להתייחס אליהם בתהליך השיווק הדיגיטלי. אחוז הקלקה גבוה יעיד על רלוונטיות גבוהה בין קהל היעד למודעה אליה נחשפו, או על הבטחה גדולה (גדולה מידי?). מאידך, אחוז המרה גבוה יעיד על תפקוד עמוד הנחיתה מוצלח, ביחס לאותם הגולשים שנחשפו והקליקו על המודעה.

מקרים של שוני בין המגמות יכולים להעיד על איזשהו כשל בתהליך. לדוגמה אחוז הקלקה גבוה עם אחוז המרה נמוך יעידו על הבטחה פרסומית מפתה או טובה מידי בכדי להיות אמיתית ועמוד נחיתה שלא דיבר באותו מסר או שהיתה בו תקלה. מקרה הפוך של אחוז הקלקה גרוע ואחוז המרה גבוה יעיד על חוסר מיקוד בין קהל היעד למודעה, או בחירת קהל יעד רחב מידי אל מול קריאייטיב מאוד ספציפי ומנגד, אלה שכבר הקליקו, המירו באחוזים גבוהים (המוצר עניין אותם).

אופטימיזציה (טיוב)

ישנם סוגי המרות מגוונים – שיחה, הורדת אפליקציה, הרשמה לדיוור והנפוץ ביותר – שליחת ליד ומעבר לעמוד תודה. נכון שטכנית קל לעקוב אחר פעולה שמשנה כתובת (URL), אך ישנם המרות שדורשות מעט יותר ידע ולא פחות חשוב (ומעניין) – ישנם תחומים שהגולש מבצע מס' המרות בדרך להמרה החשובה באמת, לדוג' – תחילה צפה בסרטון הדרכה, לאחר מכן נרשם לחשבון דמו, לאחר מכן פתח חשבון אמת, הזין פרטי אשראי, ביצע רכישה (הפך ליוזר פרימיום).

אם נדע לכמת את הדאטה למידע אמפירי ולטייב את הפעילות לפי מספרים, במילים אחרות, אם נוכל לדעת כמה כסף נכנס מכל אקט של שיווק דיגיטלי, נוכל לבצע אופטימיזציה בצורה הנכונה והמקצועית ביותר. במקום לדבר במונחים ריקים של עלויות לקליק, או בעלות לליד, נוכל לדבר בהיבט בריא של החזריות (ROAS), כמה כסף נכנס על כל שקל או דולר שיצא.

מערכות השיווק הדיגיטלי לא מקלות את העבודה. חלק מההמרות קלות להקמה. חלק מקורן בגוגל, חלק בפייסבוק, חלק במערכות אחרות. חלקם יהיה קל לבצע ישירות במערכת הפרסום, חלק בגוגל אנליטיקס וחלק דווקא בגוגל טאג מנג'ר. כל כלי דורש הטמעה נכונה של הקוד שלו ומתן חוקיות של ההמרה. מעקב המרות על כפתור חיוג יהיה לרוב באמצעות המרה ייעודית מתוך ממערכת גוגל אדס או גוגל טאג מנג'ר. מעקב המרות על טופס שנשלח בהצלחה ללא שינוי URL ידרוש יצירת ארוע ("איוונט") בגוגל אנליטיקס והטמעת שורת קוד על גביי כפתור השליחה. מעקב אחרי כסף שנכנס מפעילות שיווק דיגיטלי (Total Conv. Value) ידרוש עבודה עם המרות אופליין, באמצעות תכנות או העלאה של קובץ מכירות ידנית. לא מעט ידע ומיומנות טכנית, שמאפשרת עבודה נכונה בהמשך הדרך.

"כמה אחוז הקלקה, מהם כמה נרשמו, מהם כמה קנו, מה היתה ההחזריות ואיך משפרים כל אחד מהאלמנטים?".

עלות להמרה לעומת הכנסה - שאלות תשובות

המרה היא כל פעולה שאנחנו מגדירים שאותה הגולש צריך לבצע באתר שלנו – לרוב "קופצת" בעת ביקור בעמוד "תודה".

מנהלי קמפיינים רגילים לעקוב אחר "לידים" ולא מכירות (סגירות בפועל) מהסיבה הפשוטה שלרוב מכירות קורות הרבה לאחר פעילות השיווק הדיגיטלית. האקט הזה יוצר מצב בו מנהל הקמפיינים מנסה לייצר "כמה שיותר המרות בכמה שפחות כסף" ונשאר חסר מושג לגביי המכירות. לעיתים אלו לא ההמרות הזולות שמייצרות הכנסה ללקוח, מכאן הפער המהותי בין מנהלי קמפיינים שעובדים לפי "עלות להמרה" (רוב התעשייה) לבין מנהלי קמפיינים שיודעים לעקוב אחר מכירות.

עלות לליד משמעה להביא כמה שיותר פניות ללקוח וכמה שיותר בזול, כמות ולא איכות. עלות למכירה משמעה לייצר כמה שיותר לקוחות משלמים, בעלות כמה שיותר נמוכה לעסקה.

 
 

רוצה לשמוע עוד?

נגישות