קורס שיווק דיגיטלי - מחזור קרוב: שישי בוקר 9:00-13:00 יחל ב-19.4

איך בוחרים קורס שיווק דיגיטלי

תחילה הבהרה, "PPC" הוא המונח המקצועי לפעילות שיווק דיגיטלית ממומנת. מומחה PPC (או "מנהל קמפיינים דיגיטליים") אחראי על חיבור הקהל הנכון עם המוצר אותו הוא משווק באונליין, תוך מקסום תמידי של הפעילות. בעולם המשתנה של היום, יכולות של שיווק דיגיטלי מעשיים, הם הכרח. ניהול קמפיינים דיגיטליים נכון יכול להרים עסק, לשנות את המשחק בין חברה הפסדית לרווחית או פשוט לתת מיומנות חשובה ומקצוע, בתחום שהוא צינור חמצן עסקי. התחום משלב יכולות קריאייטיביות של יצירת מודעות ועמודי נחיתה עם יכולות אנליטיות של ניתוח ביצועי הקמפיינים הפעילים באונליין, אל מול קהל בכלי המדיה הדיגיטליים. תחום מרתק, עם ביקוש רב ודורש מיומנות. אז מה ההבדל בין תוכניות ההכשרה?

1. משך ההכשרה

ישנן תוכניות סופר ממוקדות שיכולות להכשיר אנשים עם אפס ידע ובתוך 3 חודשים להפוך אותם למקצועני PPC, – כאלה שמחר יוכלו גם להתשלב בחברת הייטק וגם לקדם את העסק שלהם או של אחרים, אם יבחרו בכך. לצידן, ישנם מסלולי הכשרה בני כשנה – שנה וחצי, אשר לרוב כוללות מידה רבה יותר של חומר תיאורטי, כאשר קורס קצר יותר, לרוב יהיה מעשי יותר.

2. עדכניות תוכנית הלימודים

מערכות השיווק הדיגיטלי נוטות להשתנות לעיתים תכופות – לפעמים מס' פעמים בשנה. חשוב שים לב כי המוסד בו מתייעדים ללמוד, מציג תוכנית לימודים מעודכנת ככל הניתן.

3. מיקוד תוכנית הלימודים

תוכניות לימודים רבות נוטות להיות מנופחות בתכנים מיושנים משתי סיבות עיקריות:

      • בכדי להיות מתומחרות בהתאם.

      • בכדי לעמוד בסילבוס מוכר לתשלום על חשבון הפיקדון הצבאי או משרד העבודה.

    תוכניות לימודים כאלה עלולות להכיל עשרות שעות של לימודי תכנים, שהצורך להתעכב עליהם חלף מן העולם. בעולם הדיגיטלי העדכני, קיימים פתרונות של אוטומציה (העברת נתונים וביצוע פעולות בצורה אוטומטית), צ'אטבוטים (נציג וירטואלי המשוחח עם גולשים באתר החברה או בעמוד בית העסק) ותבניות אתרים רספונסיביות מוכנות, כך שאין צורך להעמיס חודשי הכשרה רבים ועשרות שעות לימוד לנושאים כמו "עיצוב אתרים", "בניית אתרים" ועוד. הדבר עלול חד משמעית לגרוע מהכשרתו של של אדם שבא ללמוד PPC ומקבל עומס תכנים, בפרט מיושנים, שלא משרתים מטרה זו.

    4. מה חשוב ללמוד בקורס שיווק דיגיטלי

    שימו לב כי תוכנית הלימודים נותנת משקל לביצועים עסקיים ולא מסתפקת רק בחשיפות ו"באיך לשים מודעה באתר כזה או אחר". בנוסף, רוב תוכניות הלימוד ילמדו אתכם איך להקים קמפיין במערכות השיווק הדיגיטלי, אולם, יחד עם זאת חשוב לדעת מה עושים ביום ובחודשים שאחרי. איך מנתחים את נתונים בצורה יעילה להצלחה עסקית, איך מחליטים מה ייצר תוצאות טובות ומחזקים פעילות זו, ומה ייצר תוצאות גרועות ודורש שינוע תקציב. תוכנית לימודים מהסוג כזה צריכה לכלול לא מעט אקסל, המאפשר תהליכים יעילים של הסקת מסקנות וקבלת החלטות להמשך. חשוב.

    5. כמות המרצים

    שאל את עצמך האם אתה טיפוס שמעדיף ללמוד מול מרצים רבים, או מעט ככל האפשר?

    כמות רבה של מרצים יכולה ליצור חוויה כללית נעימה, בה לרוב, צוות גדול של מרצים מביא איתו דוגמאות של מקרים ספציפיים בדיגיטל ("קייס-סטאדיס"), בהם נחלו הצלחה או כשלון. מנגד, כמות רבה של מרצים, עלולה ליצור אי סדר וחוסר קו מנחה מוביל. הכשרה בהובלת מספר מרצים נמוך, מרצה אחד – שניים, עשויה לתרום במידה רבה יותר ללימודים בסדר קוהרנטי ולמתן יכולת אישית טובה יותר של הלומדים, לבצע את פעולות השיווק הדיגיטלי וניתוח הנתונים בעצמם.

    6. המדריכים בקורס שיווק דיגיטלי

    אם מתאפשר – נסו לברר אודות המדריכים בקורס. יש הבדל מהותי בין בחור שזה עתה סיים קורס ונשאר להדרכה, לבין מנהל קמפיינים שעבד מס' שנים.

    גם בקרב מדריכים בעלי הניסיון – יש הבדל חשוב: יש יתרון למרצה מנוסה שמגיע מחברות הייטק, לבין מדריך שעבד בעיקר במשרדי פרסום. לרוב מנהל קמפיינים יוצא משרד פרסום, התנסה בעיקר בפעולות מונוטוניות של פתיחה וסגירת קמפיינים ומג'נגל בין מס' רב של לקוחות, בלא התעמקות בניתוח נתונים ובשיפור הפעילות, לעומת איש PPC שעבד בחברות מוצר / חברות הייטק, המחוייבות ליעדים בורסאיים ופועלות בתקציבים של מיליונים מידי חודש. ניסיון מעולמות אלה יכול להטיס כל עסק או כל חברה קדימה.

    7. הסמכות מקצועיות בשיווק דיגיטלי

    בעולם השיווק הדיגיטלי, נכון לכתיבת מאמר זה, ישנה הסמכה מוכרת אחת והיא של גוגל. שים לב כי הסמכת גוגל כוללת מעבר של 6 מבחנים (ולא רק מבחן אחד או "מבחן בסיס"). חשוב להבין שהסמכה של גוגל היא לא חזות הכל, אלא בעיקר ציון עובר על שאלות תיאוריות אמריקאיות שנוסחו על ידי חברה למטרות רווח.

    במידה ובהמשך הדרך תרצה לשמור את האופציה פתוחה לעבוד בחברות הייטק (שהן לרוב חוד החנית גם מבחינה מקצועית וגם מבחינת שכר ותנאים), חברות מהסוג הזה, מקבלות פניות רבות (כ250 מועמדים למשרה) ועושות מבחן רמה מקדים. מבחן כניסה למשרות PPC של חברות הייטק הוא מבחן מקצועי מעשי בן כמה שעות, ובמידה ואתם מכוונים לחברות מהרמה הזאת, או שתרצו לשמור את האופציה פתוחה בהמשך הדרך, שימו לב כי יש התייחסות לשיטות עבודה ולמבחנים של חברות כאלו. כיום ישנה הכשרה אחת בארץ הנותנת מענה למבחן PPC של חברות הייטק.

    8. יתרונות כבוגרי קורס שיווק דיגיטלי

    סיימת לימודים, מה עכשיו?

    האם אתה מכוון להיות שכיר או עצמאי? האם כבעל עסק אתה מקבל את הכלים הפרקטיים שיעזרו לך מחר ליישם את הדברים בעסק שלך? האם כשכיר האופציות לעבוד הן במשרדי פרסום, הן בסוכנויות דיגיטל, הן בחברות מוצר והן בחברות הייטק, פתוחות בפניך?

    האם תוכנית הלימודים כללה הכנה פרקטית מספקת? האם כללה הכנה לראיון עבודה וכתיבת קורות חיים נכונים לתחום, במידה וזה חשוב לי?

    אגב, חשוב לדעת – הכשרות רבות מבטיחות עבודה בסיום הלימודים (מעט מקיימות). הבטחה זו יכולה להשמע נוצצת, אך במידה וזה בכלל על הפרק – אלו לרוב משרות התמחות, שהיו שמחים לקבל אותך בכל מקרה בשכר ובהיקף השעות המוצע, כך שהצעה זו נוצצת מבחוץ ולרוב לא באה לידי מעשה.

    9. חוות דעת חוות דעת ושוב חוות דעת

    חשוב לבדוק האם מוסד ללימודיי שיווק דיגיטלי מביא לחזית חוות דעת של בוגרי הקורס?

    אין קורס מושלם לכולם ולא כל אחד שסיים הכשרת שיווק דיגיטלי יודע לאמוד את טיבה. יחד עם זאת, האם באופן כללי, המגמה של רוב הבוגרים היא חיובית? האם אנשים אמיתיים מעידים על עצמם שקיבלו ערך מהקורס? במידה והתשובות הן חיוביות, זה שובר שיוויון משמעותי.

    לסיכום:

    אין תוכנית לימודים מושלמת. אחד יעדיף הכשרה ארוכה ככל שניתן והאחר יעדיף קצרה ככל האפשר. וודאו כי אתם יוצאים מלימודים שאתם יודעים מה צריך לעשות (ולא רק שהמדריך יודע). נסו לכוון ללימודים שלא מסתפקים בלימוד רק של "איך מקימים קמפיינים בדיגיטל" אלא גם מה עושים ביום שאחרי ובחודש שאחרי. נסו לכוון למדריך עם קלומטראז' מאחוריו ולהכשרה שתלמידיה מעידים שקיבלו ערך ממנה.

    איך בוחרים קורס שיווק דיגיטלי - שאלות תשובות

    מערכות השיווק הדיגיטלי נוטות להשתנות לעיתים תכופות – לפעמים מס' פעמים בשנה. חשוב שים לב כי המוסד בו מתייעדים ללמוד, מציג תוכנית לימודים מעודכנת ככל הניתן.

    יש יתרון למרצה מנוסה שמגיע מחברות הייטק, לבין מדריך שעבד בעיקר במשרדי פרסום. לרוב מנהל קמפיינים יוצא משרד פרסום, התנסה בעיקר בפעולות מונוטוניות של פתיחה וסגירת קמפיינים ומג'נגל בין מס' רב של לקוחות, בלא התעמקות בניתוח נתונים ובשיפור הפעילות, לעומת איש PPC שעבד בחברות מוצר / חברות הייטק, המחוייבות ליעדים בורסאיים ופועלות בתקציבים של מיליונים מידי חודש. ניסיון מעולמות אלה יכול להטיס כל עסק או כל חברה קדימה.

    רוב תוכניות הלימוד ילמדו אתכם איך להקים קמפיין במערכות השיווק הדיגיטלי, אולם, יחד עם זאת חשוב לדעת מה עושים ביום ובחודשים שאחרי. איך מנתחים את נתונים בצורה יעילה להצלחה עסקית, איך מחליטים מה ייצר תוצאות טובות ומחזקים פעילות זו, ומה ייצר תוצאות גרועות ודורש שינוע תקציב. תוכנית לימודים מהסוג כזה צריכה לכלול לא מעט אקסל, המאפשר תהליכים יעילים של הסקת מסקנות וקבלת החלטות להמשך. חשוב.

     
     

    רוצה לשמוע עוד?

    נגישות