קורס שיווק דיגיטלי - מחזור קרוב: שישי בוקר 9:00-13:00 יחל ב-19.4

תפקידו של מנהל קמפיינים

תפקידו של מנהל קמפיין שיווק דיגיטלי הוא ליצור, ליישם ולפקח על קמפיינים דיגיטליים המותאמים ליעד עסקי מסוים. עליו לתכנן אסטרטגיות שיווק דיגיטליות תוך כדי התבססות על ניתוח נתונים ופידבקים מהעולם הדיגיטלי, בכדי למקסם את האפקט השיווקי והכי חשוב – החזר ההשקעה על מאמצי השיווק הדיגיטלי. כדי להצליח בתפקיד זה, על מנהל הקמפיין להיות בעל הבנה מקיפה של האסטרטגיות הדיגיטליות הנוכחיות, להיות בקיא בטכנולוגיות המשמשות לשיווק דיגיטלי ובעל כישורים ארגוניים לתכנון וביצוע קמפיינים ביעילות.

מנהלי קמפיינים דיגיטליים בדרך כלל עובדים בשיתוף פעולה הדוק מול הלקוחות כדי לחדד את הקמפיינים הקיימים שלהם או בכדי ליצור קמפיינים חדשים מאפס בהתבסס על צרכי הלקוחות שלהם. זה כרוך באיסוף נתוני המרות, יצירת תוכן – עולם שלם בפני עצמו הכולל קופירייטינג, עריכת סרטונים, כתיבת מודעות ועוד, וכן פיקוח על הביצועים בפלטפורמות המדיה השונות, באמצעות מדדי KPI רלוונטיים (כמו אחוז הקלקה, אחוז המרה ועוד), במטרה כל הזמן לשפר באופן תדיר וקבוע את האסטרטגיה השיווקית כך כדי שתתאים לייצור רב יותר ומוצלח יותר של המרות או לקוחות. בדרך זו, מנהלי קמפיינים דיגיטליים מספקים לארגונים ולחברות, את היכולת להישאר בראש, להתקדם דיגיטלית ולייצר הצלחות.

במילים אחרות מנהל קמפיין שיווק דיגיטלי הוא איש מקצוע האחראי על תכנון, ביצוע ומדידה של הצלחת פעילות שיווקית בסביבה דיגיטלית. ככל שהעולם הדיגיטלי הופך בולט ושולט יותר בעולם השיווק, חשוב שיהיו אנשי מקצוע שיבינו כיצד כיצד לנצל משאבים דיגיטליים כדי לייצר הצלחה.

אחת המשימות החשובות ביותר למנהל קמפיינים דיגיטליים היא הבנת נתונים וניתוחים. היכולת להבין סטטיסטיקות מהעולם הדיגיטלי כגון שיעור קליקים, שיעור יציאה מדף כניסה וסך ההמרות יכולה לספק תובנות לגבי הקמפיינים שיש לבצע בהם התאמות ודיוקים. עם ידע בניהול קמפיינים, ניתן לנצל תקציב לשיווק בצורה נכונה ולבצע אופטימיזציה בהתאם.

חלק מתפקידו של מנהל קמפיינים דיגיטליים כרוך גם ביצירת תוכן נכון, המבטא את המסר של חברה או ארגון, תוך משיכת תשומת לב הלקוחות הפוטנציאליים. משמעות הדבר היא יצירת תוכן המעודד את הצופים לנקוט בפעולה מסוימת באתר החברה או לקנות אונליין מוצרים/שירותים.

קמפיינרים, אפילו פרילנסרים, הופכים לחלק חיוני לעסקים, ברקע שארגון או עסק מחליט "לעשות סקייל", לגדול ולהגיע לקהל גדול יותר. קמפיינרים מועסקים כדי להיות אחראים על התכנון האסטרטגי, הפיתוח והביצוע של יעדי השיווק. 
תפקידם העיקרי הוא לנהל קמפיינים על פני ערוצים מרובים כגון גוגל פייסבוק לינקדאין טיקטוק, אופטימיזציה וניתוח ביצועים. לצד בקיאות בניתוח התנהגות גולשים, עליהם להתמצא בטקטיקות ליצירת לידים ואסטרטגיות נכונות בעולם הדיגיטלי.

מנהל קמפיין מצוין הוא זה המתכנן אסטרטגית את הקמפיינים שלו מתחילתם ועד סופם על ידי איסוף נתונים מהפלטפורמות המקוונות ולאחר מכן משתמש במידע זה כדי ליצור קמפיינים ממוקדים וטובים יותר, כלומר כאלה המספקים החזר מקסימלי על השקעות (ROI).

רוצה לשמוע עוד?

נגישות