קורס שיווק דיגיטלי - מחזור קרוב: שישי בוקר 9:00-13:00 יחל ב-19.4

למה חובה להשתמש בגוגל טאג מנג'ר?

גוגל טאג מנג'ר הוא כלי עזר לניהול הטמעות באתר. לא יפה במיוחד, לא מעוצב במיוחד, כנראה לא מאוד אינטואטיבי, אבל קריטי.

מה כבר יש להטמיע?

בכל אתר בשליטתינו נרצה לכל הפחות, להיות מסוגלים

  • לעקוב אחר התנועה
  • לנטר הצלחות אונליין
  • להגיש מודעות עם הצעות חדשות למבקרים שכבר היו בו.

כלומר כל אתר בחיתוליו, מתחיל קל עם שלושה-ארבעה קודים שונים מרגע עלייתו לאוויר ולא דיי בכך – כל אחד צריך להכנס למקטע ספציפי בקוד האתר ובחוקיות ספציפית. לדוגמה, קוד המרות גוגל אמור לפעול בעמוד תודה, בעוד שקוד פייסבוק אמור לפעול בכל עמודי האתר.

סדר וניקיון

בעולם הדיגיטלי התחרותי, סדר וניקיון הם הרבה.

קמפיינים שמטופלים על ידי כמה אנשים (או על ידי כמה בעל מקצוע עם גישה לאתר), חשבונות פרסום שעברו מספר חברות דיגיטל, עמודי נחיתה שעברו כמה ידיים – בכל המקרים מהזא'נר הזה, והם לא נדירים, – לרוב תהיה הנטייה של כל מנהל, לבצע הטמעות מחדש בהתאם לצרכים ולהבנה שלו. האמינו לי, זה קורה יופי במשרדי פרסום.

הדבר הזה לא יוצר רק פרצת אבטחה באתר (כל מנהל עם גישה לטראפיק שלכם, יכול "לשתות" לכם את הדאטה – זה לכשעצמו סופר לא אתי במקרה הטוב, ופשוט גניבה במקרה הרע), אלא גם יכול לשדר לכם מידע שגוי.

לדוגמה, בעל עסק מקבל חיווי שהעלות לליד שלו היא 70 ש"ח. בהתאמה מנהל הקמפיינים רץ לשקף לו איך התמזל מזלו להחליף סוכנות דיגיטל ושכבר בתוך חודש הם הצליחו להוריד לו את העלות לליד ב-65%! נפלא.

בפועל מה שקורה, שהיו כבר שני מנהלי קמפיינים לפניו וכל אחד הטמיע קודים שלו, אזי בעת המרה, קופץ הקוד 3 פעמים ומראה "כאילו" היו 3 המרות, למרות שבפועל היתה אחת. עקבתם? העלות האמיתית היא פי 3 מהמשוקף ללקוח. במילים אחרות – ברדק.

נכפיל את הברדק הזה במנהל קמפיינים שמטפל ב- 30 לקוחות, לכל אחד מהם הוא צריך לשלוח במינימום 4 קודים שונים, למנהל של האתר שכבר מנסה לגשר על 200 מיילים באינבוקס שלו, בתפילה שהוא א. דובר עברית. ב. יטפל בהקדם. ג. יידע להטמיע נכון. ד. בתקווה שאין קודים קיימים.

פשוט עבודה שגויה, שלוקחת את השליטה להצלחה מהיידיים שלכם.

הטמעות בלי טאג מנג'ר ("אולד סקול")

נכון. אפשר להסתדר גם בלי גוגל טאג מנג'ר. אבל בואו נגיד רגע את האמת. הטמעות באתרים זה כאב ראש.

צריך לרוב להוריד תוסף רלוונטי שתואם עם ההטמעות שנרצה לשים (גוגל? פיייסבוק? לינקדאין? אאוטבריין?). נניח שמצאנו. עכשיו אנחנו צריכים לחפש בניהול האתר את השדה הספציפי שמקבל את הקוד שלנו. זה בלשונית "SEO"? זה בלשונית מרקטינג"? זה ב"הגדרות"?

הנה, בוורדפרס זה כאן:

מה קורה עם מחר הלקוח עוזב אותנו, או עם אני כבעל עסק רוצה להחליף מנהל קמפיינים? מה קורה אם אני רוצה למחוק קוד? נחפש את ההתחלה והסוף של הקוד הספציפי מתוך ערימת טקסט?

עבודה נכונה עם גוגל טאג מנג'ר

  1. ניכנס לגוגל טאג מנג'ר ליצירת חשבון חדש באמצעות חשבון הג'ימייל שלנו, (מטעמי נוחיות רצוי אותו ג'ימייל שאיתו אנחנו נכנסים לגוגל אדס / גוגל MCC).
  2. ניצור חשבון חדש ->  כפתור Create Account בפינה.

3. יתקבל קוד טאג מנג'ר להטמעה בכל עמודי האתר.

  1. נוכל לוודא הטמעה של הטאג-מנג'ר באתר שלנו באמצעות תוסף לדפדפן "Tag Assistant Legacy".
  2. בכל כלי חדש שנרצה לשלב באתר, בין אם זה אנליטיקס, המרות גוגל, קהלים גוגל, "הפיקסל של פייסבוק", כלי של מפות חום, או כל כלי אחר, נתחיל בלחיצה על "טאג חדש" -> New Tag.
    [תמונה]
  3. שימו לב – בפשטות, כל הטמעה דורשת 2 אלמנטים:
  • סוג טאג – מה אנחנו רוצים להטמיע.
  • חוקיות – מתי הכלי הזה צריך לעבוד.
  1. ניתן לבחור טריגרים שונים שיפעילו את הכלי אותו אנחנו מטמיעים. ברוב המכריע של המקרים מדובר בטריגר מסוג צפייה בעמוד "Page View".
    [תמונה] לדוגמה, שנרצה להטמיע כלי שאמור להיות פעיל בכל עמודי האתר, כמו גוגל אנליטיקס, או "הפיקסל של פייסבוק", נבחר בטריגר מסוג "Page View" ובחוקיות לכל העמודים.שנרצה להטמיע קוד שאמור להיות פעיל רק בעמוד תודה (כמו קוד המרות גוגל לדוגמה), נבחר בטריגר "Page View" ובחוקיות לעמוד התודה הספציפי באתר, כמו "thanku" או "thank-you".

כשאין עמוד תודה, נוכל להכיל את קוד של המרות או לעקוב אחר הקלקלות על גביי לחיצה על מקש שליחת טופס לידים.

לסיכום גוגל טאג מנג'ר:

אין תוכנית לימודים מושלמת. אחד יעדיף הכשרה ארוכה ככל שניתן והאחר יעדיף קצרה ככל האפשר. וודאו כי אתם יוצאים מלימודים שאתם יודעים מה צריך לעשות (ולא רק שהמדריך יודע). נסו לכוון ללימודים שלא מסתפקים בלימוד רק של "איך מקימים קמפיינים בדיגיטל" אלא גם מה עושים ביום שאחרי ובחודש שאחרי. נסו לכוון למדריך עם קלומטראז' מאחוריו ולהכשרה שתלמידיה מעידים שקיבלו ערך ממנה.

 

המון בהצלחה!

גוגל טאג מנג'ר - שאלות תשובות

גוגל טאג מנג'ר זה כלי שמאפשר לנו להטמיע קודים באתר שלנו, ללא צורך בידע או בקוד.

גוגל טאג מנג'ר מאפשר לנו ניהול של כל ההטעמות באתר שלנו, בצורה מסודרת וללא ידע כלשהו בקידוד או בתכנות. בצורה זו תמיד נדע מה מוטמע באתר, באיזו חוקיות ולא נצטרף לחפש מקטעי קוד באתר עצמו. באופן זה קל לנהל ולהעביר ניהול אתרים מרובים ולמדוד אלמנטים דיגיטליים בצורה מסודרת.

ברוב האתרים, מלבד הקוד של הטאג מנג'ר עצמו, נמצא קוד של גוגל אנליטיקס שמאפשרי לנו את ניטור פעילות האתר, קוד המרות של גוגל המאפשר לנו מעקב אחר הצלחות שמקורם בקמפייני גוגל, קוד רימרקטינג גוגל, המאפשר לנו צביעת קהלים וחזרה אליהם בכלים של גוגל ו"הפיקסל של פייסבוק" שמאפשר לנו צביעת קהלים ומעקב המרות במערכת פייסבוק.

 
 

רוצה לשמוע עוד?

נגישות